söndag 24 april 2011

Hjärtekatten

Jag hade ett fint mail i min inkorg när jag kom hem efter min påskutflykt. Det var från Therese och Susanne som har dragit igång projekt Hjärtekatten.
För mig kändes det självklart att sätta igång att virka en hjärtekatt. Till stor del beror det nog på att jag själv har ett barn som varit patient på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, dock på en annan avdelning än den i projektet. När man hamnar i en sådan situation blir andra människors omtanke ännu viktigare än vanligt och små gester blir ännu mer betydelsefulla. Med en Hjärtekatt får man chansen att visa den omtanken och förhoppningsvis ge ett leende till ett litet barn.
Vill du läsa mer om det här projektet kan du gå in på http://hjartekatten.blogspot.com/. Där finns även mönster om du vill virka en egen hjärtekatt till projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar